Viimase paari nädala jooksul on lahti rullunud WordPressi ja WP Engine vaheline draama ning päris kaotusteta pole kumbki pool pääsenud.
WP Engine kaotas ligipääsu WordPress.org teenustele ning seeläbi tema klientide lehed ei saa uuendusi ning WordPressi emaettevõte, Automattic, kaotas 8% oma töötajatest, need kes ei olnud nõus ettevõtte juhi, Matt Mullenwegi käitumisega.
Mullenweg, WordPressi autor ja kogu ökosüsteemi asutaja on raksu läinud ühe suurem WordPressi hosingu pakkujaga, WP Engine-iga. Viimane väitis, et on pidanud pikalt läbirääkimisi WP Engine, et too panustaks rohkem WordPressi arendusse, kas otse rahaliselt või siis läbi selle, et laseb oma inimestel WordPressi arendusega tegeleda, võimaldades Automatticul üle vaadata täpselt kulutatud tunnid.
Jutt pole, aga kuskile jõudnud ning nii tegi esialgu Mullenweg WordCamp US eelselt kriitikat WP Engine pihta. Tuues esile erinevuse palju panustab Automattic võrreldes WP Engine-ga WordPressi arendusse. WP Engine ise kasutab kasu saamise eesmärgil WordPressi kui toodet ja selle jaoks eraldatud muid resursse ning lisaks promodes ennast kaubamärgi reeglite rikkumise piiril.
Peale seda saatis omakorda WP Enginge kirja Mullenwegile kus selgitas ning kutsus üles mõistlikusele, Mullenweg võttis seda omakorda kui kohtuskäimise kutset.
Asi päädis esialgu sellega, et WP Engine serverite ligipääs WordPressi ametlikele serveritele keerati kinni, see tähendas, et enam polnud võimalik installida ei uusi pluginaid ja kujundusmalle ega ka uuendusi olemasolevatele kodulehtedele. Paari päeva pärast ajutiselt võimaldati ligipääs, kuid siis keerati päris kinni. WP Engine sai vahepealse hingetõmbe ajal alternatiivsed lahendused valmis arendada.
Vahepeal läks asi hapuks Automatticus endas, töötajad avaldasid rahulolematust Mullenwegi käitumise vastu. Seepeale pakkus Mullenweg eriarvamusel olevatele töötajatele lahket lahkumise paketti. 190 inimese ümber otsustaski ettevõttest kogu selle komejandi peale lahkuda. Mõnigi neist oli juhtivatel positsioonidel.